داستان زندگی من

بیوگرافی (زندگی نامه) مهدی تلبا

 زندگی من سرگذشت انسانی است که آنچه سرنوشت برایش رقم زده بود را نپذیرفت و راه دشوار تغییر را انتخاب کرد.

خدا را شاکرم که روزگاری نه چندان دور معدل سیزده دیپلم بودم و اما پس از آن توانستم با تحولی بزرگ در هر سه دوره لیسانس تا دکترای حقوق خصوصی در دانشگاه های دولتی روزانه پذیرفته شوم و مقالاتی را در سطح اول رشته حقوق به چاپ برسانم و به یکی از موفق ترین مشاورین آزمون وکالت در سطح کشور تبدیل شوم.

داستان زندگی من می تونه بهت انگیزه بده پس با من همراه باش

بخش اول: کنکور اول کارشناسی

من در یک دبیرستان خیلی معمولی درس خوندم، آنقدر معمولی که از کلاس ما فقط چهار نفر تونستن بدون کمک آموزش و پروش وارد پیش دانشگاهی بشوند که البته من هم یکی از این چهار نفر بودم.

در دوران دبیرستان دانش آموز تلاشگری نبودم تا حدی که دیپلم را با چند درس کمتر از نمره ده (که با نمره مستمر قبول شدم) و با معدل سیزده گرفتم و تونستم وارد دوره پیش دانشگاهی بشم.

سال اول کنکور شرکت کردم و رتبه ۶۷۰۰ آوردم اما در انتخاب رشته هیچ جایی قبول نشدم و یک سال پشت کنکور ماندم.

بخش دوم: روز اعلام نتایج کنکور سال اول

روزی که نتیجه انتخاب رشته سال اول کنکور آمد و فهمیدم که قبول نشدم خیلی خیلی ناراحت نشدم و آنجا بود که تصمیم گرفتم که تغییر کنم، تغییری که ریشه موفقیت های بزرگ آینده ام شد.

دقیقا همون روز اعلام نتایج کنکور، انباری داخل حیاط خونه مون را خالی کردم و تمیزش کردم، میز آهنی چرخ خیاطی مادرم را به همراه یک صندلی پلاستیکی گذاشتم داخل  انباری و تصمیم گرفتم که جدی درس بخونم.

بخش سوم: دفترچه ثبت موفقیت

توسط پدرم با فایل های صوتی یکی از اساتید موفقیت آشنا شدم و تصمیم گرفتم که راهنمایی های ایشون را اجرا کنم و واقعا خودم را باور کردم و شروع کردم و در دفترچه ثبت موفقیتم تمام اهدافم را نوشتم که نوشتن برای من معجزه کرد و هر چه که نوشته بودم را در ذهنم قبول کردم. منی که آرزوم استخدام به عنوان کارگر ساده در یک شرکت بود و فکر نمی کردم روزی حتی بتونم لیسانس بگیرم به اهداف خیلی بزرگی از جمله رسیدن به دکترا در بهترین دانشگاه ها و خیلی اهداف دیگه فکر کردم.

بهتون پیشنهاد می کنم اهداف تون را بنویسید.

بخش چهارم: قبولی در کنکور

با اینکه پایه خیلی ضعیفی داشتم و انرژی منفی های خیلی زیادی اطرام بود شروع کردم به مطالعه خیلی جدی و منی که تا ساعت ده صبح می خوابیدم و حتی ظهرها هم یک تا دو ساعت می خوابیدم یکباره با انگیزه و خودباوری که به دست آورده بودم ساعت پنج صبح بیدار شدم و تا ساعت یازده شب درس خوندم و این روال تا تیر ماه ادامه داشت و تونستم بدون هیچ کلاسی و …(البته در چندتا از  آزمون های آزمایشی شرکت کردم) در کنکور کارشناسی با رتبه ۴۱۱ قبول بشوم و در دانشگاه دولتی دوره روزانه قبول شدم.

نکته: وقتی میگم اگر بخواهی می شود چون خودم به این ایمان رسیدم و تجربه اش کردم. سال اول عربی را بیست درصد زدم و سال دوم فقط با تلاش خودم و با چند ماه مطالعه ۸۰ زدم و همچنین درس ریاضی را سال اول ۵ زدم و سال دوم در آزمون های آزمایشی صد میزدم (بدون هیچ کلاس و امکاناتی و فقط با مطالعه کتاب)

من مشاور نداشتم و معتقد هستم اگر کسی مثل خودم آن موقع بهم مشاوره میداد و راه صحیح مطالعه را بهم می گفت می تونستم رتبه تک رقمی هم بیارم اما خوشحالم از همین رتبه چون مسیر زندگی من باید این گونه ساخته می شد.

بخش پنجم: بهترین دانشجوی کارشناسی ارشد کشور

با حدود دو ماه مطالعه تونستم در کارشناسی ارشد هم در دوره روزانه دولتی قبول بشوم.

هنگامی که وارد دوره ارشد شدم یک تصمیم داشتم و این بود که راه سخت پژوهش را شروع کنم. به همین دلیل خیلی زود و در همان ترم یک موضع پایان نامه ام را با استاد راهنمای خودم قطعی کردم و از همان لحظه شروع کردم به پژوهش تخصصی و نوشتن مقاله.

اولین مقاله ام را با سه ماه سختی و تلاش نوشتم اما اصلا خوب نشد ولی تجربه بزرگی برای من شد و بعد از آن توانستم هفت مقاله معتبر بنویسم که نوشتن برخی از آنها از قبولی در هر آزمون حقوقی سخت تر است و همین موضوع باعث شد که به یکی از معدود دانشجویان حقوق سطح کشور در مقطع کارشناسی ارشد تبدیل شوم که چنین روزمه پژوهشی دارد به طوری که برخی از دانشجویان دوره دکترا به دلیل نداشتن یک مقاله نمی توانند در مقطع دکترا از رساله خود دفاع کنند و فارغ التحصیل شوند.

رزومه پزوهشی من

یک مقاله علمی پزوهشی در مجله حقوق خصوصی دانشگاه تهران (معتبرترین مجله حقوق کشور)

یک مقاله علمی پزوهشی در مجله حقوق تطبیقی دانشگاه مفید

یک مقاله علمی پزوهشی در مجله حقوق اقتصادی دانشگاه فردوسی

دو مقاله علمی ترویجی در مجله سیاست های مالی و اقتصادی

دو مقاله همایشی در همایش بین المللی حقوق ایران 

بخش ششم: آزمون دکترا

از اواخر دوران کارشناسی ارشد مشغول کارگری شدم اما رویای قبولی در دکترا را داشتم و از شرح کامل این قسمت خودداری می کنم اما باز هم به لطف خدا توانستم فقط با ۴۵ روز مطالعه آن حدودا در آبان ماه در حالی که آزمون دکترا در اسفندماه برگزار میشد و من نتوانستم دو ماه قبل آزمون دکترا حتی یک صفحه مطالعه کنم با رتبه ۷۵ در آزمون دکترای حقوق خصوصی و در مقطع روزانه دانشگاه اصفهان قبول شوم.

بخش هفتم: بنیاد ملی نخبگان

به دلیل رزومه خوبی که داشتم بعد از دوران کارشناسی ارشد توانستم از بنیاد ملی نخبگان طرح جایگزین برای خدمت مقدس سربای دریافت کنم که البته بعد از چند ماه و به دلیل قبولی در آزمون دکترا، آن طرح را لغو کردم (بنیاد مل نخبگان اجازه انجام طرح را در دوران تحصیل نمی دهد و من را بین انتخاب مقطع دکترا و طرح جایگزین خدمت آزاد گذاشت که من هم از طرح انصراف دادم و تحصیل در مقطع دکترا را انتخاب کردم.)

بخش هشتم: مشاوره آزمون وکالت

سه سال تصمیم گرفتم که شغل مشاوره آزمون وکالت را انتخاب کنم. آن زمان شخصی به صورت تخصصی و کاملا علمی این کار را انجام نمیداد و تصمیم گرفتم به عنوان یک پیشرو، علم را وارد مشاوره آزمون وکالت کنم و به لطف خدا توانستم به یکی از مشاورین مورد اطمینان داوطلبین آزمون وکالت تبدیل شوم و از همان زمان تا به امروز همیشه اطلاعات به روز به جامعه حقوقی ارایه کرده ام.

برای مشاور شدن راه سختی را طی کردم به طوری که به بررسی و مطالعه دقیق آزمون های سال های قبل وکالت و بررسی دقیق آنها پرداختم و علم خودم را در این زمینه بالا بردم و متوجه سبک طراحی سوالات این آزمون شدم تا بتوانم به درستی به داوطلبین مشاوره بدهم اما همه چیز در بررسی چند آزمون خلاصه نمی شود و مشاور باید سواد مشاوره داشته باشد و به همین دلیل بدون وقفه شروع به مطالعه بسیار جدی در زمینه راه و روش های موفقیت در تحصیل پرداختم و حتی دوره های تخصصی و تحصیلی در زمینه مشاوره گذراندم.

رزومه مشاوره من

سه سال فعالیت و مطالعه تمام تخصصی در زمینه آزمون وکالت بدون اشتغال به شغل دیگری

دارای مدرک مشاوره تحصیلی از دانشگاه تهران

گذراندن دوره برنامه ریزی وزرات علوم

اخذ چندین مدرک مشاوره معتبر دیگر

بخش هشتم: ابداع برنامه ریزی مکعبی به روش نکته ای مکعبی

هر چقدر که در زمینه مشاوره جلوتر می رفتم متوجه میشدم که تا چه اندازه ای برنامه ریزی ها و روش ها دارای اشکال است و با تلاش های فراوان توانستم سیستمی را در برنامه ریزی پیاده کنم به نام برنامه ریزی مکعبی با روش نکته ای تاکیدی که کاملا مطابق با اصول صحیح مطالعه و روحیه است.

بخش نهم: زندگی مشاوره ای من

زندگی من در زمینه مشاوره همیشه لذت یخش بوده است و به جرات می گویم بیش از نود درصد کسانی که از من مشاوره گرفته اند رضایت بسیار بالایی دارند. حتی مشاوره های رایگان من در فضای مجازی از جمله اینستاگرام همیشه مورد استقبال قرار گرفته چراکه هدف اصلی من همیشه مشاوره اصولی و صحیح بوده است.

 (نمی گویم رضایت صد درصد چون همیشه کسانی هستند که از دوره خود در هر جایی رضایت ندارد که من هم مستثنا نیستم اما همیشه سعی کرده ام با قرار دادن حق فسخ و انصراف در دوره هایم به نوعی رضایت این دوستان را هم جلب کنم و به همه آنها اختیار داده ام که فقط تا زمانی با من همراه باشند که از دوره رضایت دارند و اگر خوششان نیامد به راحتی از مشاوره انصراف دهند که همین امر در دوره های اختصاصی پشتیبانی من و همچنین در دوره هوش آزمونی وکالت رعایت شده است.)

بخش دهم: سربازی

به دلیل تحصیل بدون وقفه تا مقطع دکترا وارد این بخش از زندگی ام نشده ام.

بخش دهم: خدا هست و زندگی همچنان ادامه دارد